Er du effektiv på hjemmekontoret?

Personlig effektivitet. Er du effektiv på hjemmekontoret?

Som nævnt i videoen, er planlægning være en god hjælp.

Rigtig mange mennesker bruge meget af deres tid på “Haste” opgaver. De vil sige de ting som kommer til dig fra andre mennesker eller kilder. E-Mails er et godt eksempel på opgaver eller et værktøj, som har en tendens til at flytte vores opmærksomhed fra det som virkelig batter og påvirke personlig effektivitet. At overveje hvilke opgaver du liggende foran dig inden du går i gang er et af de mest effektive håndtag vi har at dreje på, i forhold til personlig effektivitet.

Personlig effektivitet kan starte med at skabe dig et overblik over dagens opgaver, og vælge dem som du VIL nå i dag. Sæt gerne tid af i din kalender til netop de opgaver. Luk dit e-mail program og fokusér på den eller de opgaver. Du kan åbne dine e-mails senere. De vil stadig være der 🙂

Man skal huske på, at der kun er én person der har fokus på din personlige effektivitet. Rigtig – Dig! Det er til gengæld i de fleste jobs også dit ansvar, at din personlige effektivitet er i top. Det er for det flestes vedkommende en del af deres job.

Og med alle de muligheder vi har for distraktioner hænger din personlige effektivitet og planlægning meget tæt sammen.

Der findes et hav af tools og programmer derude til personlig effektivitet. De hjælper dog kun, hvis vi også bruger vores evne til at prioritere og reflekterer. Netop den del af den menneskelig hjerne adskiller os for alle de andre pattedyr, og er grunden til at vi er der hvor vi er. Hvorfor ikke bruge den lidt mere?

Start dagen med planlægning. Slut dagen med at kigge på, om du nåede det du havde planlagt. Brug også lidt til på at reflektere over dagens forløb. Det er Personlig effektivitet.